鋒狂德意志Week 1.2 - 唔住Hostel住乜好

岩岩落腳,其實最緊張都係果晚訓邊啫。
有錢嘅,你可以住Hotel。後生仔想識朋友又慳啲嘅,可以住Hostel。想有番啲私人空間識煮飯嘅,可以搵Airbnb(千祈咪以為你可以訓街,因為你交紙申請WH Visa係要有個用得嘅地址)。但係以上方法都只能夠短期居留,預計自己會留係果個城市一段時間嘅可以點做?

咁就梗係租屋啦,當然你有幾十萬歐係手買番棟樓黎住我吹你唔漲嘅。
咁係德國呢你想租咩類型嘅房都得嘅:一棟過(House), 租一層(Flat), 租一戶(1 Room Flat), 合租(WG),全部野都可以直接同房東傾無錯。係德國,除非你係想買樓搵當地agent搞,如果唔係上網搵有房出租會更加”多快好省”。

租House、Flat、同1 Room Flat基本野,唔講啦,概念同係香港差唔多。反而想講下WG (Wohngemeinshaft),  WG指嘅就係多人分租一層Flat, 每個人有自己嘅獨立房間,但係就要共用廁所廚房同客房諸如此類;其實就好似香港大學生夾份租mini住,只不過畢左業之後就唔興,呢度你30歲樓下住WG都唔會覺得尷尬。WG租起上黎會比其他選擇平D,而且會有更多機會接觸到唔同國藉嘅人;以我為例,暫時我間WG就有德仔法仔法妹烏克蘭妹同敘利亞巴打。鑑於呢個原因,我係屋企都甚少有機會練德文Orz。

我間房
有隻大窗

講完WG,唔好諗住就咁交租就alright噃。因為你要搞清楚,你交租係交凍租(Kaltmiete)暖租(Warmmiete);如果係凍租,咁有一部分或者全部嘅水電暖器費用除左屋租之外再要你自費,所以呢部分最好同房主問清楚番。
另外要注意嘅地方有:

雜費(Nebenkosten):意指一般生活雜費,例如Wifi,廁紙,垃圾處理費etc., 有機會包埋係屋租入面,但係最好問番房主點計,數還數路還路。

按金(Kaution):同香港一樣,租屋係要交按金嘅,一般會係一至兩個月屋租相若嘅金額。

 


點解之前話我完美表現隔空搵WG,仲要正評無伏呢?因為好多時呢啲租屋網缺少正式監管,當中不乏狡猾嘅騙徒,而騙徒嘅手法層出不窮。基本只要留意本大師三點就可以逢凶化吉:

  • 不論任何咩野情況,都唔好Payment in advance。無論房主叫你俾定訂金、按金、留位費、甚至首月租金,統統一律Skip左佢搵過第二間好過。因為呢類房主,好有機會收左錢之後潛水,咁當然唔排除有真房主收按金買個保障,但請閣下自行衡量風險。
  • 留意房主回覆嘅email,會唔會好公式,好似機械人回覆,對於你嘅提問一律唔回應。呢類房主封email直頭大大隻字寫住”我釣緊水魚”。通常呢類型嘅騙徒係email最尾都會話房源緊張,有興趣就俾低留位費,之後歡迎你大駕光臨。預到呢啲情況,睇番上面第一點,然後再搵過啦。
  • 無圖無真相,有圖都未必係真相。好多上網放租廣告都未必有個確實地址show出黎,但係當你開始同房主交涉嘅時候,最好叫佢孝子,俾間房嘅實際地址同share啲圖黎。如果可以,最好同佢skype視像對話下,叫佢俾個House Tour你,一來可以confirm係咪真係有間屋存在,二來可以俾房主同自己了解下對方係咩人。

總之,一日未見間房,未收到鎖匙,唔好隨便交租。正正因為我依家呢個房主通過曬以上三點,而大家又基於個信字。就係我隻腳都未踩係德國撻地之前,已經傾成左單deal,房主仲add左我入個WG 嘅Whatsapp group認識其他同屋。

係呢度附上一啲我搵WG時用到嘅網站以及防伏指南:

WG Gesucht :有英文版,適用於全德國
Studenten-WG:無英文,多數放租俾學生哥或者房源係學生宿舍
Settle in Berlin: 柏林搵屋功略,英文,我未認真睇因為未需要住。
Craigslist.de:天地第一搵屋伏,差不多我中親嘅釣魚放租廣告都係呢度惹番黎,不過不得不說佢其實都有好多其他資訊嘅

最後想係度特別嗚謝遮匙大大,係我搵屋嘅時候提供左好多小tips同注意事項。如果唔係我可能依家仲係Hostel煩緊點搵屋。

可能係全屋最烏糟嘅地方,因為個個同屋都打一份甚至兩份工。又未制定House Rule,唯有自動自覺執番自己啲野先。
但呢班友就絕對係一等一Drinking Monster

有興趣嘅朋友,可以去鋒狂德意志 JonWHDeutschland 俾個Like同Follow我, 又或者可以直接Follow我個Wordpress。
想睇更多呢幾日嘅相,可以去我Facebook album鋒狂慕尼黑 度睇嫁。

Author: Jonathan Lee

90後港大新鮮失業生 (Fresh Graduate), 一畢業就失業 唔識死唔認命 一口唔咸唔淡無尾音德文, 出走德國Working Holiday一年 係光怪陸離嘅香港拉番我嚟現實之前 堅離地一次

Leave a Reply

